Η «αποτυχία» στην Ιστορία.
Δήλωση στην «ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ»
Έχει καταγραφεί μια διαχρονική υστέρηση των μαθητών στο μάθημα της Ιστορίας η οποία τα τελευταία χρόνια είναι πιο μεγάλη.
Οι παράγοντες που διαμορφώνουν αυτό το αποτέλεσμα είναι πολλοί αλλά οι περισσότερο σημαντικοί είναι η έκταση της ύλης το πλήθος των μαθημάτων στα οποία εξετάζονται οι μαθητές η ακαταλληλότητα των βιβλίων και ο τρόπος διδασκαλίας του μαθήματος.
Ειδικότερα η διδασκαλία η οποία αναφέρεται σε πηγές και απαιτεί συνθετική προσέγγιση των ιστορικών γεγονότων απαιτεί χρόνο ο οποίος δεν υπάρχει με αποτέλεσμα να ακολουθείται ο κλασικός τρόπος διδασκαλίας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι φέτος παρά τις έγκαιρες επισημάνσεις εκ μέρους των συναδέλφων και της Ο.Λ.Μ.Ε. το ΥΠ.Ε.Π.Θ. προχώρησε στον περιορισμό της ύλης μετά τις διακοπές του ΠΑΣΧΑ όταν ήδη το διδακτικό έτος είχε ουσιαστικά ολοκληρωθεί.
Ο αριθμός των μαθημάτων από το άλλο μέρος, παρά την μείωση τους από τα 14 στα 9, εξακολουθεί να είναι υπερβολικός και δεν επιτρέπει στους μαθητές να εμβαθύνουν και να αφομοιώσουν την ύλη στο βαθμό που θα έπρεπε.
Η αποσπασματική αντιμετώπιση του προβλήματος των βιβλίων αποδεικνύεται από την ακύρωση του νέου βιβλίου της Ιστορίας της Β’ Λυκείου που μετά από ένα χρόνο προβληματικής διδασκαλίας έδωσε φέτος την θέση του στο παλιό καθώς και από την απόσυρση του νέου βιβλίου της Ιστορίας Γενικής Παιδείας της Γ’ Λυκείου το οποίο δεν έφτασε ποτέ στις σχολικές αίθουσες.
14-07-2003
Αντώνης Αντωνάκος