Εκτύπωση
Κατηγορία: Αρθρογραφία
Εμφανίσεις: 1491

 

Τι δεν είπε ο κ. Σημίτης. 

του Αντώνη Αντωνάκου

Γ. Γραμματέα της ΟΛΜΕ

 

Ένα χρόνο ακριβώς μετά την ψήφιση του νόμου 2525, που καθιερώνει την "εκπαιδευτική μεταρρύθμιση" και ενώ εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές πελαγοδρομούν στα θολά νερά της ασάφειας και της αβεβαιότητας που έχει δημιουργήσει η εγκληματική προχειρότητα και ο ασυγχώρητος ερασιτεχνισμός της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, ο κ. Σημίτης ανέλαβε προσωπικώς να "ερμηνεύσει" τα ανερμήνευτα.

Έτσι, με μία καλοσχεδιασμένη "φιέστα", η οποία εκτενώς προβλήθηκε από τα "αντικειμενικά" και "ανεξάρτητα" ΜΜΕ, είδαμε τον κ. πρωθυπουργό να διδάσκει, χρησιμοποιώντας και το background του μαυροπίνακα, ίσως προς υπόμνησιν της πάλαι ποτέ ακαδημαϊκής του ιδιότητας, τους ενδεείς και αμήχανους μαθητές για τα "αγαθά" του νέου εκπαιδευτικού συστήματος.

Έτσι μας δόθηκε, για άλλη μια ακόμη φορά, η ευκαιρία να ακούσουμε από τα πλέον επίσημα χείλη να υπόσχονται στους μικρούς μαθητές "λαγούς με πετραχήλια", κακοποιώντας την πραγματικότητα. Ακούσαμε, για παράδειγμα, για την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, που ως εκ θαύματος θα επιτευχθεί μέσω του νέου εκπαιδευτικού συστήματος.

Θα έπρεπε, όμως, ο κ. Σημίτης να γνωρίζει ότι η κριτική σκέψη αναπτύσσεται μέσα σε ένα περιβάλλον που ενεργοποιεί την κρίση με κάθε ευκαιρία και, εφόσον αναφερόμαστε στο σχολείο, από εκπαιδευτικούς, οι οποίοι έχουν εκπαιδευτεί σε αυτόν τον τομέα, και όχι μέσα από οποιεσδήποτε διαδικασίες εξετάσεων. Ακούσαμε ότι το νέο σύστημα περιορίζει τα φροντιστήρια. Και επιβεβαιώθηκε η εκτίμησή μας ότι η κυβέρνηση δεν έχει καμία επαφή με την πραγματικότητα, αφού τα φροντιστήρια έχουν πλημμυρίσει, για πρώτη φορά, από μαθητές της Β΄ Λυκείου.

Ακούσαμε για το βαθμό που, δήθεν, θα είναι ο μέσος όρος του βαθμού του σχολείου, ενώ στην πραγματικότητα είναι ο βαθμός των Πανελληνίων Εξετάσεων που καθορίζει τον τελικό βαθμό.

Ακούσαμε για την ελεύθερη πρόσβαση στα Πανεπιστήμια, που είναι τόσο "ελεύθερη" όσο και η ανάβαση στα Ιμαλάια. Αρκεί να έχεις τα εκατομμύρια που απαιτεί η οργάνωση της αποστολής και τη σωματική αντοχή που απαιτεί η αναρρίχηση.

Μίλησε ο κ. πρωθυπουργός για τις εξετάσεις οι οποίες δήθεν καταργήθηκαν, ενώ στην πραγματικότητα από 4 έγιναν 26.

Μίλησε και για το αποτέλεσμα του διαγωνισμού των εκπαιδευτικών, ενώ είναι βέβαιο, ότι αν συμμετείχε και ο ίδιος στις εξετάσεις του ΑΣΕΠ για τους οικονομολόγους, όπως και ο υπουργός Παιδείας, θα αποτύγχαναν.

Δεν μίλησε, όμως, ο κύριος πρωθυπουργός για τις δεκάδες χιλιάδες ώρες που χάνονται καθημερινά, επειδή τώρα θυμήθηκε, το υπουργείο να ενημερώσει τους καθηγητές.

Δεν μίλησε για τις δύο εβδομάδες της προσαρμογής, που είναι χαμένος χρόνος από την εκπαιδευτική διαδικασία.

Δεν μίλησε για τις χιλιάδες των μαθητών που θα αναγκασθούν να αλλάξουν σχολείο, επειδή δεν υπάρχει η κατεύθυνση της προτίμησής τους.

Δεν μίλησε για τους 12.000 μετέωρους εκπαιδευτικούς των ΤΕΛ.

Δεν μίλησε για το αδιέξοδο των μαθητών των νυχτερινών λυκείων, που τους καλούν να κάνουν ολονύχτια μαθήματα. Δεν μίλησε για τους 1.500 καθηγητές του ΑΣΕΠ, που θα διορισθούν ένα μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων.

Δεν μίλησε για τον υποτιθέμενο "νέο" θεσμό των ΤΕΕ, που αποτελούν κακομεταμφιεσμένα σχολεία κατάρτισης που αναζητούν χώρους να στεγασθούν, αναλυτικά προγράμματα και βιβλία να διδάξουν.

Δεν μίλησε για την απόφαση του Σ.τ.Ε., που κρίνει τις εξετάσεις του Ιουνίου στα ΤΕΛ άκυρες και την οποία η κυβέρνηση έγραψε στα παλαιοτέρα των υποδημάτων της.

Εν κατακλείδι, μπορεί οι επικοινωνιακοί στόχοι του κυβερνώντος κόμματος, ενόψει και των δημοτικών εκλογών, να επετεύχθησαν, όμως, όσον αφορά το ξεκαθάρισμα των ερωτημάτων γύρω από τις νέες εκπαιδευτικές ρυθμίσεις, καμία πραγματική απάντηση δεν δόθηκε. Αντίθετα, ο αποπροσανατολισμός και η σύγχυση μεγάλωσαν.

 

ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΣ ΤΥΠΟΣ

19-9-98