Εκτύπωση
Κατηγορία: Αρθρογραφία
Εμφανίσεις: 1070

Με τον

Αντώνη Αντωνάκο

Αντιπρόεδρο της Ο.Λ.Μ.Ε.

· Πώς κρίνετε τη μείωση της εξεταστέας ύλης στην οποία προχώρησε το υπουργείο Παιδείας;

—Αποτελεί μερική διόρθωση ημαρτημένων του υπουργείου Παιδείας η οποία γίνεται καθυστερημένα και αποσπασματικά.

· Πού αποσκοπεί η ρύθμιση αυτή;

—Οφείλεται περισσότερο στη διάθεση του υπουργείου να αποτρέψει τις κινητοποιήσεις που ήδη έχουν ξεκινήσει παρά στη συνειδητοποίηση των προβλημάτων τα οποία είναι πολύ περισσότερα και πολύ πιο σύνθετα και όσον αφορά τα ωρολόγια και τα αναλυτικά προγράμματα αλλά κυρίως όσον αφορά τη νέα αντίληψη γύρω από το σχολείο το οποίο έχει καταλήξει να είναι ένα εξεταστικό κέντρο σε συνεχή λειτουργία.

· Στο νέο σύστημα όλα έχουν να κάνουν με εξετάσεις;

—Αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά ότι η μοναδική ουσία της μεταρρύθμισης  ήταν η αύξηση των γενικών εξετάσεων από 4 σε 28 μαθήματα.

· Η μείωση της ύλης ήταν το ζητούμενο;

—Το μεγάλο πρόβλημα του νέου εκπαιδευτικού συστήματος δεν ήταν η έκταση της ύλης αλλά η απόλυτη υποταγή της λυκειακής βαθμίδας σε διαδικασία επιλογής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το Λύκειο πρέπει να επανιδρυθεί ως αυτόνομη μορφωτική βαθμίδα και ταυτοχρόνως να επανιδρυθεί σε ισότιμη βάση η Τεχνικό-επαγγελματική εκπαίδευση η οποία καταργήθηκε. Οι διαδικασίες προαγωγής και απόλυσης πρέπει να αποτελούν ευθύνη της σχολικής μονάδας.

· Πρέπει να διαφέρει η εξεταστέα από τη διδακτέα ύλη;

—Ο διαχωρισμός της εξεταστέας από τη διδακτέα ύλη, από τη στιγμή που οι εξετάσεις προαγωγής και απόλυσης είναι ενιαίες, δεν αποτελεί τίποτα άλλο από ένα φτηνό πολιτικό τέχνασμα. Το υπουργείο Παιδείας γνωρίζει πολύ καλά ότι στην πραγματικότητα μόνο η εξεταστέα ύλη διδάσκεται.

ελευθερια σουμπαση

εθνοσ

 

26-11-1999