Εκτύπωση
Κατηγορία: Αρθρογραφία
Εμφανίσεις: 1182

Συνέντευξη στον ΧΡΙΣΤΟ ΒΟΥΖΑ

Η απεργία που ξεκινούν αύριο οι καθηγητές Γυμνασίων και Λυκείων δεν είναι συνηθισμένη. Είναι η πρώτη φορά που οι εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αποφασίζουν και πραγματοποιούν μια απεργία "διαρκείας από τη μέση της σχολικής χρονιάς. "·Ποιοι ήταν όμως, οι λόγοι που τους οδήγησαν μέχρι εδώ; Μέχρι πού είναι διατεθειμένοι να φτάσουν; Δεν φοβούνται ότι η κυβέρνηση θα προσπαθήσει να σπάσει και το εκπαιδευτικό - μετά το αγροτικό - μέτωπο;

Σ' αυτά και άλλα ερωτήματα απαντά σήμερα στον "Α.τ.Κ." - παραμονές της μεγάλης απεργίας - ο αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ, κ. Αντώνης Αντωνάκος, τονίζοντας προς κάθε κατεύθυνση ότι "αν δεν προχωρήσει η κυβέρνηση σε ουσιαστικό και ειλικρινή διάλογο, τα σχολεία δεν πρόκειται ν’ ανοίξουν”.

Παράλληλα, καλεί τον πανεπιστημιακό δάσκαλο, κ. Σημίτη, να κατανοήσει επιτέλους ότι η νεολαία της Ελλάδας υπονομεύεται καθημερινά, λόγω της αναποτελεσματικότητας και της κατάρρευσης του εκπαιδευτικού συστήματος.

ΕΡ: Ξεκινάτε από αύριο έναν απεργιακό αγώνα διαρκείας, σχεδόν ατή μέση της σχολικής χρονιάς, θα παρατηρούσε κάποιος ότι μοιάζει σαν κίνηση απελπισίας. Άλλωστε, είναι η πρώτη φορά που προχωρείτε σε μια τέτοια κίνηση. Ποιοι είναι οι λόγοι που σας οδήγησαν σ' αυτό το σημείο;

Ξεκινάει μια απεργία διαρκείας που εκφράζει την απόφαση των καθηγητών να αντιδράσουν στην προώθηση ενός μισθολογίου το οποίο αιχμαλωτίζει τους ίδιους, αλλά και την εκπαίδευση συνολικά, στη μιζέρια για τα επόμενα δέκα χρόνια.

Είναι μια κίνηση όχι απελπισίας αλλά αποφασιστικότητας. Αποφασιστικότητα η οποία θα έχει ως αποτέλεσμα να υποχρεώσει τον υπουργό Παιδείας και την κυβέρνηση να πραγματοποιήσουν επιτέλους έναν ουσιαστικό διάλογο για όλα τα θέματα της εκπαίδευσης και ασφαλώς για το θέμα της ουσιαστικής οικονομικής αναβάθμισης του εκπαιδευτικού.

ΕΡ: Από πολλούς συναδέλφους σας ακούγονται ήδη φωνές για πραγματοποίηση απεργίας ακόμη και μέσα στις εξετάσεις. Μέχρι πού είστε τελικώς διατεθειμένοι να φτάσετε;

Θέλουμε να τονίσουμε από τώρα προς πάσα κατεύθυνση ότι τα σχολεία δεν πρόκειται ν' ανοίξουν εάν η κυβέρνηση δεν προχωρήσει σε ουσιαστικό και ειλικρινή διάλογο και δεν προωθήσει θετικές ρυθμίσεις για τα προβλήματα μας.

Τέρμα στις αυθαιρεσίες.

Απαιτούμε η πολιτική της αδιαφορίας και της συνειδητής υποβάθμισης της δημόσιας εκ παίδευσης να σταματήσει.

Απαιτούμε να σταματήσει η πολιτική της υποχρηματοδότησης και της κομματικής αυθαιρεσίας στο χώρο της εκπαίδευσης.

ΕΡ: Ο υπουργός Παιδείας υποστηρίζει ότι, βάσει των νέων προτάσεων της κυβέρνησης, ο νεοδιόριστος θα πάρει αύξηση της τάξης των 17.500 δραχμών στις μηνιαίες αποδοχές του σε σχέση με τις αντίστοιχες του 1996. Από την άλλη πλευρά, η ΟΛΜΕ κάνει λόγο για μείωση των ακαθάριστων αποδοχών του νεοδιόριστου πάνω από 3.000 δραχμές και για μεγαλύτερη μείωση των καθαρών αποδοχών, αν συνυπολογιστούν οι αυξήσεις στις φορολογίες και τις ασφαλιστικές εισφορές. Πού βρίσκεται τελικώς η αλήθεια;

Αυτό που απαιτείται από την πλευρά του υπουργού Παιδείας για να αποδείξει ότι δικαίως κατέχει αυτή τη θέση είναι μια πολιτική πρόταση η οποία θα απαντά στα οξυμένα προβλήματα τα οποία έχουν οδηγήσει το ελληνικό σχολείο, σε κατάρρευση, αναγκάζοντας κάθε ελληνική οικογένεια να δαπανά εκατοντάδες χιλιάδες δραχμές ετησίως για συμπληρωματική εκπαίδευση έξω από το σχολείο. Αντί γι' αυτό ο υπουργός εξαντλείται σε μια διαχειριστική πολιτική, χρησιμοποιώντας ακόμη και λογιστικά τεχνάσματα, προκειμένου να παραπλανήσει την κοινή γνώμη. Η πραγματικότητα είναι αυτή που απεικονίζεται στους πίνακες που έχει δώσει η ΟΛΜΕ και οι οποίοι καταδεικνύουν ότι μεγάλη μερίδα συναδέλφων θα έχει μείωση και όχι αύξηση των αποδοχών.

Ζητάμε διάλογο.

Προκαλούμε και τον υπουργό Παιδείας και τον υπουργό Οικο­νομικών να διαψεύσουν τους πίνακες που έχουμε δώσει στη δημοσιότητα.

ΕΡ: Φοβάστε στ' αλήθεια κυβερνητικές μεθοδεύσεις με τις οποίες θα γίνει προσπάθεια να σπάσει το αρραγές μέτωπο των εκπαιδευτικών; Έχουμε άλλωστε το πρόσφατο παράδειγμα των αγροτών και η κυβέρνηση είναι σίγουρο πως θα ήθελε να έχουν οι κινητοποιήσεις σας την τύχη των "αγροτικών μπλόκων".

Η κυβέρνηση προσπαθεί να παρουσιάσει ένα προσωπείο αποφασιστικότητας, το οποίο όμως είναι πλαστό. Πιστεύω ότι θα αναγκάσουμε την κυβέρνηση να καθίσει στο τραπέζι ενός ουσιαστικού διαλόγου.

Υπονομεύεται η νεολαία μας.

Όσον αφορά τα τεχνάσματα τα οποία είναι ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσει σε βάρος των εκπαιδευτικών, την προειδοποιούμε ότι δεν θα έχουν κανένα αποτέλεσμα γιατί οι εκ παιδευτικοί είναι αποφασισμένοι να περιφρουρήσουν την ενότητα τους, η οποία σφυρηλατείται από τον συνεχόμενο εμπαιγμό. Θα πρέπει να κατανοήσει ο πανεπιστημιακός δάσκαλος κ. Σημίτης ότι το μέλλον της Ελλάδας είναι η νεολαία και αυτό το μέλλον υπονομεύεται λόγω της αναποτελεσματικότητας και της κατάρρευσης του εκπαιδευτικού συστήματος. Τα τεχνάσματα δεν είναι απάντηση μιας υπεύθυνης πολιτικής ηγεσίας σ' αυτή την κατάρρευση.

ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΣ της Κυριακής

 

19-01-1997