Επένδυση στην παιδεία και τον πολιτισμό.

Οφείλουμε να κατοχυρώσουμε τη γλώσσα μας.

 

του Αντώνη Αντωνάκου

προέδρου της Ο.Λ.Μ.Ε.

υποψηφίου στη Β’ Αθηνών με την Ν.Δ.

 

Το προσωπικό στοίχημα του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας για την Νέα Εποχή είναι η προτεραιότητα που δίνει στην Παιδεία. Η επένδυση στην Παιδεία και τον Πολιτισμό θα αποτελέσουν τον πρώτο και κυριότερο πυλώνα της Νέας Διακυβέρνησης της χώρας από την κυβέρνησή μας μετά τις 8 Μαρτίου. Στις συνθήκες που διαμορφώνονται παγκοσμίως, ιδιαίτερα μετά το άνοιγμα των συνόρων και την εξελισσόμενη αμετάκλητα παγκοσμιοποίηση, ο διεθνής οικονομικός καταμερισμός επιβάλλει στη χώρα μας, αν θέλει να μην οδηγηθεί σε ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση και περιθωριοποίηση, να στραφεί με αποφασιστικότητα στους τομείς της Εκπαίδευσης της Έρευνας και του Πολιτισμού.

Μια χώρα σαν την Ελλάδα για να έχει προοπτική στο νέο παγκόσμιο περιβάλλον, οφείλει να θέτει ως πρώτη επιλογή την επένδυση στη γνώση.

Η Παιδεία είναι ο βασικότερος μοχλός οποιασδήποτε μορφής ανάπτυξης, κοινωνικής, πολιτιστικής, οικονομικής. Tο ανθρώπινο κεφάλαιο είναι η πιο σημαντική επένδυση στις σύγχρονες και ανοικτές κοινωνίες. Mια χώρα σαν την Ελλάδα για να έχει προοπτική στο νέο παγκόσμιο περιβάλλον, οφείλει να θέτει ως πρώτη επιλογή την επένδυση στη γνώση με την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου και ποιοτικού συστήματος εκπαίδευσης, κατάρτισης και διά βίου εκπαίδευσης.

Η πολιτική της Νέας Δημοκρατίας για την Εκπαίδευση θα εδραιωθεί στη σύνθεση των απόψεων και στην συναίνεση των εκπαιδευτικών και της κοινωνίας. Στόχος μας είναι η εκπαιδευτική μας πολιτική να έχει προοπτική και να απαντά στις σημερινές αλλά και στις μελλοντικές ανάγκες της χώρας και της νεολαίας μας. Η πολιτική των μονομερών ρυθμίσεων και των συνεχών αλλαγών που προωθούνται δίχως να υπηρετούν συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς και παιδαγωγικούς στόχους θα σταματήσει.

Το ότι κανένα Ελληνικό Πανεπιστήμιο δεν περιλαμβάνεται στα 100 πρώτα της Ευρώπης πρέπει να μας αφυπνίσει άμεσα.

Η διαμόρφωση μιας πραγματικά εθνικής εκπαιδευτικής πολιτικής αποτελεί μονόδρομο αν θέλουμε η χώρα μας να αποκτήσει ένα σύγχρονο ποιοτικό και δημιουργικό σύστημα εκπαίδευσης και κατάρτισης. Πρέπει επιτέλους να συνειδητοποιήσουμε ότι είναι εγκληματικό να αφήνουμε την νεολαία μας ανίσχυρη στον ανταγωνισμό που θα διαμορφωθεί σύντομα στον Πανευρωπαϊκό εργασιακό χώρο. Η πρόσφατα δημοσιευθείσα έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης σύμφωνα με την οποία κανένα Ελληνικό Πανεπιστήμιο δεν περιλαμβάνεται στα 100 πρώτα της Ευρώπης πρέπει να μας αφυπνίσει άμεσα.

Ασφαλώς και δεν υποστηρίζουμε μια εκπαίδευση προσανατολισμένη μονοδιάστατα στην αγορά εργασίας. Η Παιδεία πρέπει να έχει ως κυρίαρχο στόχο την συμβολή στη διάπλαση ευτυχισμένων πολιτών μέσα σε μια ευτυχισμένη κοινωνία. Η Παιδεία έχει ως κυρίαρχο σκοπό τη διάπλαση ελεύθερων, υπεύθυνων δημοκρατικών και δημιουργικών πολιτών, με κοινωνικότητα κι αίσθημα ευθύνης, αλλά και με πνευματική, συναισθηματική και αισθητική καλλιέργεια.

H Παιδεία οφείλει να κατοχυρώνει τα κύρια στοιχεία που συνθέτουν την εθνική μας ταυτότητα: τη γλώσσα, την ιστορία και την ελληνορθόδοξη παράδοση, τόσο στο πλαίσιο της Eνωμένης Ευρώπης όσο και στον υπόλοιπο κόσμο που ζουν και δημιουργούν Έλληνες. H γλώσσα είναι το θεμέλιο για την πνευματική μας ανάπτυξη και την κατοχύρωση της πολιτιστικής μας ταυτότητας και το κύριο μέσο έκφρασης, σκέψης και επικοινωνίας.

Όμως παράλληλα με το γενικότερο εθνικό παιδαγωγικό και μορφωτικό στόχο θα εφοδιαστούν οι νέοι μας με τα εφόδια που απαιτεί ο διεθνής ανταγωνισμός. Στόχος μας είναι το εκπαιδευτικό μας σύστημα να ξεφύγει από την διεθνή ανυποληψία και τα Ελληνικά πτυχία να είναι μεταξύ των πρώτων στην παγκόσμια κατάταξη.

Γνωρίζουμε ότι για να στηριχθεί αυτό το εκπαιδευτικό σύστημα απαιτείται ουσιαστική αύξηση της χρηματοδότησης της Παιδείας και δεσμευόμαστε για αύξηση των αντίστοιχων δαπανών στο 5% του Α.Ε.Π..

Τέλος η Ν.Δ. κατανοεί ότι δίχως την συνεργασία των εκπαιδευτικών και την ουσιαστική συμμετοχή τους κανένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα όσο άρτιο και να είναι δεν μπορεί να αποδώσει ικανοποιητικά και δεσμεύεται  ότι θα  στηρίξει με όλα τα μέσα το λειτούργημά τους.

 

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ

 

4/3/2004