Με τον

Αντώνη Αντωνάκο

Αντιπρόεδρο της ΟΛΜΕ

Εποικοδομητική η χθεσινή συνάντηση του κ. Ευθυμίου με τον κ. Αρσένη;

Θα έλεγα πως ήταν μια συνάντηση Βορείων και Νοτίων πριν από τον Εμφύλιο, ή σε μια ανάπαυλα του Εμφυλίου. Εποικοδομητικός θα ήταν ένας ευρύτατος και ουσιαστικός διάλογος σε επίπεδο κοινωνίας για τα προβλήματα της εκπαίδευσης.

Ο υπουργός ανακοίνωσε τη μείωση των πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων. Αυτό θα βοηθήσει ή όχι;

Δεν βοηθάει η επικέντρωση της συζήτησης για την εκπαίδευση τόσα χρόνια μόνο στο εξεταστικό ζήτημα. Θα πρέπει επιτέλους να κατανοήσει η πολιτεία ότι η ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης δεν μπορεί να προκύψει από την αναμόρφωση των εξεταστικών συστημάτων.

Την επαναφορά του θεσμού των ανεξεταστέων μόνο για φέτος πώς τη σχολιάζετε;

Για μια ακόμα φορά η πολιτεία κάνει την ανάγκη φιλοτιμία. Έστω και για αυτό το λόγο είναι θετικό, ότι θα δοθεί στους μαθητές της Β' Λυκείου μια δεύτερη ευκαιρία. Πρέπει όμως το υπουργείο να αντιληφθεί ότι η ρύθμιση αυτή πρέπει να αποκτήσει μόνιμο χαρακτήρα.

Είναι ο λόγος της φετινής αποτυχίας η απότομη εφαρμογή της μεταρρύθμισης;

Σε καμιά περίπτωση. Ο λόγος είναι ότι ζητείται από τους μαθητές να ανταποκριθούν σε αλλοπρόσαλλους στόχους, χωρίς η πολιτεία να παράσχει στους μαθητές την αναγκαία στήριξη.

Η τεχνολογική εκπαίδευση αντιμετωπίζεται με το σωστό τρόπο στην Ελλάδα;

Στις δύο αυτές λέξεις περιέχονται δύο ψέματα. Γιατί η λεγόμενη «τεχνολογική εκπαίδευση» ούτε τεχνολογική άλλα ούτε και εκπαίδευση είναι. Αντίθετα χρησιμοποιήθηκε ως ένα προσωρινό «αποθετήριο» μαθητών, που βιαίως εξεδιώχθησαν από το Λύκειο. Με δεδομένο ότι τα ΤΕΕ είναι πολύ χειρότερα από τα ΤΕΛ, δημιουργεί ερωτηματικά η ενέργεια του υπουργείου να αντικαταστήσει τα δεύτερα από τα πρώτα,

Τελικώς, Ευθυμίου ή Αρσένης;

Όπως προσφυώς είδα να αναφέρεται σε κάποια εφημερίδα...Γεράσιμος Ευθυμίου.

Γιάννης Φώσκολος

ΕΘΝΟΣ

 

4-08-2000