Απαράδεκτες οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις. PDF Print E-mail

του Αντώνη Αντωνάκου

Γ. Γραμματέα της ΟΛΜΕ

Παραμονές της νέας σχολικής χρονιάς πώς κρίνετε τις νέες εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις; Πιστεύετε ότι θα είναι ομαλή η εφαρμογή τους;

Είναι απαράδεκτες και πρόχειρα σχεδιασμένες και το σίγουρο είναι ότι θα προκαλέσουν πληθώρα προβλημάτων. Αμέσως μετά τις εξαγγελίες του κ. Αρσένη, παρατηρήθηκε μεγάλη κοσμοσυρροή μαθητών της Α΄ και Β΄ Λυκείου στα φροντιστήρια και σύμφωνα με τα μέχρι σήμερα στοιχεία, αυτή η αύξηση υπολογίζεται να είναι της τάξης του 25%.

Ποια θα είναι η οικονομική επιβάρυνση στην ελληνική οικογένεια, με βάση τα νέα δεδομένα του εκπαιδευτικού συστήματος;

Υπολογίζεται ότι η οικονομική επιβάρυνση για την οικογένεια ενός μαθητή που θα παρακολουθήσει εντατικά προγράμματα φροντιστηρίου, θα ξεκινά από 700.000 δρχ. έως 1,5 εκατ. δρχ. το χρόνο. Αν  όμως κάποιοι μαθητές προτιμήσουν να παρακολουθήσουν ιδιαίτερα μαθήματα, το κόστος αναμένεται να υπερβεί τα δύο εκατομμύρια, ετησίως. Εδώ θα πρέπει να τονισθεί ότι τα φροντιστήρια έχουν ξεκινήσει προγράμματα 16 ωρών εβδομαδιαίως. Έτσι ένας μαθητής Λυκείου, καλείται να παρακολουθήσει μαζί με το σχολείο το εξαντλητικό πρόγραμμα των 50 ωρών. Είναι φύσει αδύνατον για το μαθητή να αντέξει τόσες ώρες διδασκαλίας.

Πολλοί λένε ότι οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις ευνοούν τους γόνους πλουσίων οικογενειών.

Μόνο οι οικονομικά ευκατάστατοι μπορούν εύκολα να προσφέρουν την φροντιστηριακή φροντίδα στα παιδιά τους, αλλά και σε τελική ανάλυση να στείλουν τα παιδιά τους για σπουδές στο εξωτερικό.

Μα κ. Αντωνάκο, τα στελέχη του Υπουργείου Παιδείας υποστηρίζουν ότι με την ελεύθερη είσοδο στα πανεπιστήμια, θα σταματήσει αυτή η μεγάλη φυγή των Ελλήνων προς το εξωτερικό για σπουδές.

Είναι λάθος αυτή η αντίληψη. Αυτό θα το καταλάβει πολύ σύντομα ο κ. Αρσένης. Εγώ πιστεύω ότι μέσα στα επόμενα χρόνια θα αυξηθεί ο αριθμός των παιδιών που θα φύγουν στο εξωτερικό για σπουδές. Αυτό μπορεί να μην φανεί τον πρώτο χρόνο, καθώς όλοι είμαστε αιφνιδιασμένοι από τις αλλαγές, όμως είναι τόσο δυσβάσταχτο το φορτίο για το μαθητή της Α΄ και Β΄ Λυκείου, ώστε είναι βέβαιο ότι πολλοί μαθητές που έχουν και την οικονομική δυνατότητα, θα αναζητήσουν την εύκολη λύση, φεύγοντας απευθείας στο εξωτερικό.

Είναι προετοιμασμένος ο εκπαιδευτικός για να ανταπεξέλθει στις αλλαγές;

Δεν επαρκεί μια ψυχική προετοιμασία. Χρειάζεται και ουσιαστική επιμόρφωση στα καινούργια δεδομένα. Κάτι τέτοιο δεν έγινε, παρά κάποια διήμερα σεμινάρια. Αυτά έγιναν από πλευράς Υπουργείου για να ρίξουν στάχτη στα μάτια. Γι' αυτό τα στελέχη του Υπουργείου ανακοίνωσαν ότι οι πρώτες δέκα ημέρες της νέας σχολικής χρονιάς θα είναι περίοδος προετοιμασίας και προσαρμογής μαθητών και καθηγητών, καθώς και απορρόφησης των λαθών. Εγώ όμως πιστεύω ότι τα προβλήματα είναι τόσα πολλά, που θα χαθεί ολόκληρος ο Σεπτέμβρης.

Συνέντευξη στον Φώτη Νάκο

ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΣ ΤΥΠΟΣ

 

9-09-1998